De ce invata diferit baietii si fetele
Baietii si fetele percep lumea diferit. La propriu. Ochii fetelor si ai baietilor nu sunt organizati in acelasi fel, explica el. Ochiul baietilor, datorita compozitiei sale, este acordat pentru miscare si directie. Baietii interpreteaza lumea ca fiind niste obiecte care se misca prin spatiu. Profesorul ar trebui sa se miste prin camera, in mod constant, si sa fie acel obiect.
Ochiul masculin este, de asemeni, atras de culori mai reci, precum argintiu, albastru, negru, gri si maro. Nu este deloc accidental ca baietii tind sa creeze picturi ale unor obiecte care se afla in miscare, precum nave spatiale, masini si camioane, acestea avand culori inchise, in loc sa deseneze o familie fericita plina de culori vii, precum fac fetele din clasa lor.
Pe de alta parte, ochiul feminin este atras de texturi si culori. Acestea sunt, de asemeni, orientate catre culori mai calde – rosu, galben, portocaliu – si au imagini vizuale cu mai multe detalii, precum fetele. Pentru ca fetele sa fie implicate, profesorul nu trebuie sa se miste prea mult, chiar deloc. Fetele se descurca bine in cerc, vazandu-se una pe cealalta. Folosind fraze descriptive si multe culori in prezentarile generale sau pe tabla de scris, li se atrage atentia.
Baietii si fetele aud, de asemeni, diferit. Atunci cand cineva vorbeste cu un ton ridicat, fetele il interpreteaza ca un tipat. Ele cred ca esti nebun si pot sa se inchida in ele. Fetele au o structura fonetica bine reglata; acestea pot auzi frevente mai mari decat baietii si sunt mai sensibile la sunete. Profesorii de fete ar trebui sa aiba grija asupra tonului folosit. Profesorii de baieti ar trebui sa sune, de fapt, mai entuziasmati.
Sistemul nervos autonom al unui baiat cauzeaza ca el, atunci cand sta in picioare, se misca si temperatura camerei este in jur de 20,5 de grade Celsius, sa fie mult mai alert. Stresul asupra baietilor, tinde sa mareasca fluxul sangvin din creier, un proces care ii ajuta sa ramana concentrati. Acest lucru nu functioneaza asupra fetelor, ele fiind mai concentrate stand jos si intr-o camera mai calduroasa, avand o temperatura de aproximativ 24 de grade Celsius. Fetele, de asemeni, raspund diferit la stres. Atunci cand ele sunt expuse la amenintari si confruntari, sangele se duce la intestine, facandu-le sa aiba o stare de nervozitate si anxietate.
Baietii vor accepta un risc si tind sa isi subestimeze abilitatile. Profesorii ii pot ajuta facandu-i sa fie mai realisti asupra rezultatelor. Fetele, la acest nivel, se feresc de riscuri, iar din aceasta cauza majoritatea programelor private incep in acest sector. Profesorii pot ajuta prin a le invata asumarea unor riscuri, intr-o atmosfera unde se simt increzatoare.
Exista studii care spun ca rezultatele la invatatura are fi mult mai bune daca s-ar organiza clase separate pe sexe, in care sa se aplice aceste tehnici diferite de invatare.