Sarcina
pe
saptamani

1 2 3 4
5 6 7 8
9 10 11 12
13 14 15 16
17 18 19 20
21 22 23 24
25 26 27 28
29 30 31 32
33 34 35 36
37 38 39 40
41 42




Articole parenting
  Gateste sanatos  
  Bio Organic Eco  
  Sindromul bebelusului scuturat  
  Drogurile sau Moartea Alba  
  Parintele, un Exemplu de Urmat  
  Pregatirea pentru gradinita  
  Tatal Bebelusului Tau  
  Nu vei auzi de la copilul tau  
  Intrebari interviu bona  
  Ochelarili de Soare pentru Copii  
  Deshidratarea si insolatiile  
  Divortul pentru copii  
  Aerul conditionat si sanatatea copiiilor  
  Bebelusul tau si soarele  
  Muzica in viata adolescentului  
  Mituri despre somnul copiiilor  
  Obezitatea la copii  
  Depresia la copii  
  Cosmarurile  
  Spaimele din timpul noptii  
  Mituri si realitati despre vedere  
  Erectiile in cazul bebelusilor  
  Relatia dintre tatal vitreg si copil  
  Cum cream cooperarea la copii  
  Despre medicul tau pediatru  
  Cele 7 principii de baza ale bunelor maniere  
  Logica in perioada prescolara si scolara  
  Otraviri accidentale la copii  
  25 De Maniere obligatorii pana la 9 ani  
  7 sfaturi pentru o educatie financiara  
  Sa nu spui unei gravide  
  Frica de dentist  
  Importanta micului dejun  
  Afectiuneaa in fata copiilor  
  Psihologia cadourilor  
  Copiii agresivi (batausii)  
  Interpretarera desenelor copiilor  
  De ce nu ne amintim copilaria timpurie?  
  Frica de esec  
  Ce inseamna suficienta atentie pentru un copil?  
  Rolul terapiei de cuplu  
  Pericolele perfectionismului  
  Privarea afectiva  
  Cum gasim bona perfecta?  
  Mami stie cel mai bine  
  Asta numesc ei dans?!  
  Importanta tinerii unui jurnal  
  Ceasul biologic al unei femei  
  Adevarul, frumusetea si bunatatea in era digitala  
  Sportul si copiii  
  Perioade critice in viata copiilor  
  Totul despre stres  
  Consumul de droguri al parintilor  
  Yoga, pentru copii si adulti  
  Feng Shui  
  Alcoolismul si paternitatea  
  Bioritmul sau Ritmul Circadian  
  Fuga de acasa  
  Energia pozitiva  
  Fetitele si machiajul  
  Autocontrolul la adulti  
  Siguranta bebelusului in casa  
  Cum isi manifesta copiii afectiunea  
  Copilul care fura  
  Efectele violentei din filme  
  Un copil prea ambitios?  
  Empatia – diferente de varsta si gen  
  Copiii si bandele  
  Cand si cum spunem „NU” copilului?!  
  Interactionarea copil adult  
  Mecanisme de aparare la copii  
  Poate fi creativitatea antrenata?  
  Nume bune vs nume rele  
  Ce trebuie sa stim espre droguri?  
  Termometru clasic vs digital  
  Fata mea e insarcinata, ce fac?  
  Moartea animalului de companie  
  Protestele cand trebuie sa doarma  
  Genetica si riscul de divortul  
  Fiul meu este homosexual!  
Ce vor profesorii ca fiul sau fiica ta sa stie

Ce vor profesorii ca fiul sau fiica ta sa stie

image

In acest articol vom discuta despre etapele dezvoltarii sociale si emotionale pe care profesorii le asteapta de la copii. Este normal ca profesorii sa aiba scopuri academice pentru fiecare clasa in parte, dar parintii nu sunt constienti ca exista, de asemeni, unele asteptari importante in dezvoltarea emotionala si sociala a copilului. Daca fiul sau fiica ta indeplineste acele astepari in aproximativ acelasi timp cu colegii sai, este posibil ca el sau ea sa se descurce mai bine. Insa, daca acest lucru nu se intampla, este posibil ca el sau ea sa aiba probleme in a tine pasul cu restul din grup. Stiind ce asteptari au profesorii pentru fiecare clasa in parte, te va ajuta sa iti dai seama daca fiul sau fiica ta are nevoie de un ajutor in plus si cum sa lucrezi alaturi de profesor pentru a ii oferi acest lucru.

Gradinita: Primii pasi

Independenta in curs de dezvoltare

Pentru unii copii, gradinita marcheaza prima mare separare fata de familia lor. Ei trebuie sa faca fata evenimentelor din orice zi – atat dezamagirile cat si triumfurile – de unii singuri, sa isi amane dorinta de a o vedea pe mama, pe tata sau pe dadaca, sa devina mai increzatori in fortele proprii si sa invete sa apeleze la alti adulti pentru ajutor.

Sa invete cum sa faca parte dintr-un grup

A sta intr-un cerc, intr-o linie si a lucra cu alti copii intr-un joc, face parte dintr-o zi normala la gradinita. Aceste activitati nu sunt la fel de usoare pentru copii precum ne par noua. Acestea necesita multe abilitati sociale, cum ar fi facerea unui compromis si controlarea impulsului de a tipa sau de a sari, atunci cand ei simt asta.

Concentrarea asupra unei sarcini

In perioada prescolara, copiii pot incepe sa coloreze o imagine si sa treaca la construirea unor blocuri de jucarie, atunci cand interesul lor dispare. Dar, la gradinita, acestia incep sa invete sa se concentreze asupra unei singure sarcini, pana cand o termina. Activitatile concentrate, foarte scurte, cum ar fi a spune o poveste, sunt concepute sa ajute copiii in aceasta privinta.

Clasa I – Lucruri mai serioase

O concentrare mai puternica asupra unei sarcini

Abilitatea de a completa o sarcina este, acum, mult mai importanta decat era in gradinita, deoarece, in majoritatea scolilor, clasa I este anul instructionilor in a citi si a incepe intelegerea numerelor. Aceasta necesita o abilitate de focusare asupra unor sarcini mai serioase, care pot fi, uneori, mai putin distractive. Chiar si copiii destepti pot sa nu faca fata daca ei nu se pot concentra in acest mod sau devin frustrati foarte usor.

Raspunderea in fata autoritatii

Este de asteptat ca acesti copii din clasa I sa asculte atunci cand este necesar, sa isi astepte randul si sa faca ce ii roaga profesorii. Atmosfera din gradinita este mai indulgenta. Dar profesorii de clasa I au mult mai multa munca academica de acoperit. Pentru copii, acest lucru inseamna sa stea mai mult jos, sa asculte mai mult si sa aiba un autocontrol mai bun.

Sa vada locul lor in lume

Copiii din clasa I incep sa se vada pe ei si pe familia lor intr-un context mai larg si recunosc diferentele si similaritatile. In aceasta etapa, este posibil ca fiul tau sa descopere un „cel mai bun prieten” care este „exact” ca el. Tine minte ca aceste prietenii intense pot dura de la o ora pana la un an.

Clasa a 2-a: Invata sa gandeasca

Devenind mai abstract si mai conceptual

Copiii de clasa a 2-a tocmai incep sa gandeasca intr-un mod abstract. In loc sa manipuleze intotdeauna obiecte pentru a putea face matematica – numararea unor bile de marmura, de exemplu – ei ar trebui sa inceapa sa se gandeasca la numere in mintea lor.

Rezolvarea problemelor

Majoritatea profesorilor se asteapta ca cei din clasa a 2-a sa inceapa sa foloseasca abilitati in rezolvarea de probleme: a fi in stare sa se gandeasca asupra unei probleme, sa vina cu anumite solutii posibile, sa le evalueze si sa incerce una dintre ele. Profesorii presupun ca acesti copii vor incepe sa isi foloseasca aceste abilitati atat in munca academica, precum matematica, cat si in rezolvarea unor probleme cu anumiti copii. Cei care sunt buni la rezolvarea unei probleme se descurca, de obicei, mai bine in scoala, spre deosebire de ceilalti.

Clasa a 3-a si a 4-a: Munca buna

Formare academica

In acest moment, nu mai este destul ca fiica sau fiul tau sa fie bun doar in completarea unei sarcini; este important, de asemeni, ca sarcina sa fie facuta bine. Profesorii vor sa vada ca munca lor are un aspect ingrijit, matematica sa fie verificata de erori, iar rapoartele sa fie bine organizate si prezentate.

Planificare prealabila

Copiii incep sa invete sa tina evidenta unor teme pe termen lung, la sfarsitul clasei a 3-a si in cea de-a 4-a. Un test de ortografie facut in fiecare vineri inseamna a face un pic de studiere in fiecare joi seara. Un raport care trebuie terminat in 2 saptamani inseamna ca un plan trebuie facut pas cu pas. Asa cum invata majoritatea parintilor, aceasta abilitate nu vine in mod natural la copii, precum procrastinarea. Adeseori, noi nu ne dam seama de cat de mult ajutor au nevoie copiii nostri, pentru a dezvolta anumite strategii preconizate.

Cultivarea colegialitatii

Copiii incep sa aiba un simt propriu mai puternic in relatia cu grupul, la fel ca in „Eu sunt un copil sportiv, iar asa sunt si prietenii mei”. Problemele pot aparea daca un copil nu gaseste ceva in comun cu ceilalti colegi ai sai.

Clasa a 5-a si a 6-a: Puterea perechii

Presiunea perechii

Pe la aceasta varsta, copiii au dezvoltat o necesitate imensa de a se conforma, deci, presiunea perechii poate avea un impact mare – atat pozitiv cat si negativ – asupra performantelor scolare. Multi dintre copii incep sa fie atat de distrasi de problemele sociale, incat responsabilitatile academice stau in umbra sau se pierd in lupta sociala de zi cu zi.

Starile de spirit schimbatoare

Copiii tipici sunt fericiti intr-o zi, se simt mizerabili in a 2-a, iubesc scoala intr-o zi, o urasc in cea de-a 2-a. Cel mai bun prieten se poate schimba in cel mai rau inamic peste noapte. Toate aceste schimbari ale starilor de spirit isi lasa amprenta pe viata din scoala, precum si-o lasa si pe familie, acasa – pentru unii copii mai rau fata de altii. Majoritatea profesorilor se bazeaza pe un mediu structurat al clasei pentru a contrabalansa haosul intern facut de copii, cu teste in fiecare vineri, teme in fiecare marti si joi, etc.

Abilitatile de invatare

Studierea intr-un mod eficace pentru teste, repartizarea timpului de studiu intr-un mod adecvat si a tine pasul cu teme de lunga durata sunt, in acest moment, foarte importante. Pot intotdeauna sa o faca acesti copii? Desigur ca nu.

A fi organizat

In majoritatea scolilor, aceste clase marcheaza inceputul schimbarii de colegi. Copiii pot incepe sa se mute din clasa in clasa si sa aiba mai mult de un profesor pentru obiecte diferite. Multi dintre copii reactioneaza asupra acestei schimbari prin a deveni chiar mai dezorganizati si mai distrasi fata de cum erau inainte: uita sa isi faca tema, sa isi ia pachetelul, geaca si papucii (da, papucii!). Copiii pot, de asemeni, sa aiba atacuri de panica asupra din cauza testelor pentru care au uitat sa se pregateasca. Fa un efort special in a iti observa copilul, pana cand esti sigura ca acesta a invatat noua rutina.