Sarcina pe saptamani

1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 32 33 34 35
36 37 38 39 40 41 42





Dezvoltarea fetala in a 11-a saptamana
de sarcina si a 9-a saptamana de la conceptie



Intrebari despre sarcina
  Sughitul copilasului in pantecele mamei  
  TOP 10 intrebari  
  TOP 10 lucruri de evitat in sarcina  
  Principalele semne de sarcina  
  Calatoria cu avionul  
  Top 10 temeri - Calatoria cu avionul  
  Sexul si sarcina  
  Baia fierbinte in sarcina  
  Lucrari dentare in sarcina  
  Ce culoare de ochi va avea bebelusul?  
  Activitatea fetala in sarcina  
  7 mituri despre predictia sexului copilului tau  
  Grijile din primul trimestru al sarcinii  
  Grijile din cel de-al 2-lea trimestru de sarcina  
  Grijile din cel de-al 3-lea trimestru  
  Insarcinata pentru a doua oara  
  Trezirea simturilor  
  Semnele timpurii ale travaliului  
  Placenta  
  Semne ale sarcinii cu gemeni  
  Pozitiile de dormit in sarcinii  
  5 efecte secundare ale sarcinii  
  Ce cauzeaza aparitia gemenilor  
  Intoarcerea copilului pentru nastere  
  Urinarea frecventa in timpul sarcinii  
  Folosirea telefonului in sarcina  
  Genetica si copilul tau  
  Anatomia fetusului: creierul  
  Cordonul ombilical  
  7 motive pentru care sarcina e buna  
  Schimbari emotionale in sarcina  
  Schimbari ale corpul gravidei in sarcina  
  Riscul ereditar asupra sanatatii copiilor  
  Sarcina fantoma sau sarcina falsa  
  Visele din timpul sarcinii  
  Schimbari psihologice in sarcina  
  Sarcina vs dragostea in cuplu  
  Cele mai comune boli genetice  
  Simturile in pantec  
  De ce barbatii isi doresc un fiu  
  Schimbari fiziologice in sarcina  
  Schimbari in primul trimestru  
  Schimbari in al 2-lea trimestru  
  Schimbari in al 3-lea trimestru  
  Cum se Calculeaza Varsa Sarcinii  
  Dezvoltarea fetala in primul trimestru  
Sarcina pe saptamani

Sarcina in a 11-a saptamana

Fetus saptamana 11 de sarcina

Cum creşte bebeluşul dumneavoastră

Eu sunt făt!

Cu începere din această săptămână, bebeluşul se numeşte făt. Cea mai critică parte a dezvoltării bebeluşului este terminată.

Bebeluşul dumneavoastră, care are cam 4,1 cm fiind de mărimea une smochine şi cântăreşte în jur de 7 de grame. El este acum aproape complet format. Mâinile sale încep să se deschidă şi să se închidă în doi pumnişori mici. În gingiile sale apar mugurii viitorilor dinţi, iar unele din oasele sale încep să se întărească.

Principala sa preocupare este de a lovi şi de a se întinde, iar mişcările sale sunt realizate cu o asemenea uşurinţă încât dau impresia unui balet acvatic. Aceste mişcări vor deveni mult mai numeroase şi mai frecvente pe măsură ce corpul lui se dezvoltă şi devine mai funcţional. Mişcările bebeluşului nu vor fi simţite pentru încă o lună sau chiar două. De asemenea nu veţi observa sughiţul bebeluşului care poate să apară odată cu formarea diafragmei.

Daca ati vazut deja bebelusul la ecograf, ati putut observa ca la aceasta varsta capul copilului este cam jumatate din lungimea corpului. Acest lucru se va schimba pe masura ce copilul creste si se dezvolta in cadrul uterului. In aceasta saptamana incepe sa se dezvolte si irisul si incep sa apara si unghiutele.

Cum vi se schimbă viaţa

Dacă sunteţi la fel ca marea majoritate a femeilor, atunci simţiţi că aveţi mai multă energie, iar stările de greaţă încep să se diminueze. Din păcate, puteţi să suferiţi de constipaţie – din cauza schimbărilor hormonale, care pot încetini digestia – şi de arsuri în capul pieptului – din nou tot din cauza hormonilor. Dar trebuie să nu uitaţi că totul este pentru o cauză bună.

Nu fiţi îngrijorate dacă greţurile nu vă permit să mâncaţi o mare varietate de produse sănătoase sau că nu v-aţi îngrăşat suficient încă (marea majoritate a femeilor se îngraşă doar între 1 kg şi 2,5 kg în primul trimestru de sarcină). În curând apetitul dumneavoastră va fi ca înainte şi veţi începe să vă îngrăşaţi în medie cu 0,5 kg pe săptămână.

In principiu, in timpul sarcinii ar trebui sa luati in greutate intre 12-14 kg. In primul trimestru de sarcina este foarte posibil ca unele femei chiar sa scada in greutate datorita starii de rau, a greturilor si varsaturilor, altele pot sa nu ia deloc sau aproape deloc in greutate, in timp ce altele iau poate chiar mai mult decat ar trebui. Totul tine de o dieta sanatoasa si un regim de viata armonios. Focusul dvs ar trebui insa sa fie pe partea nutritiva a alimentatiei si mai putin pe cresterea in greutate. In ciuda vorbelor din popor cum ca femeia insarcinata trebuie sa manance cat pentru doi, nu trebuie sa mancati mult, ci alimente care sa va ofere necesarul caloric.

În această perioadă, uterul dumneavoastră este de mărimea unui fruct de grapefruit şi dacă vă apăsaţi uşor pe pântec îl puteţi simţi. Din acest moment riscul pierderii sarcinii este practic inexistent.

O altă transformare a dumneavoastră este accelerarea ritmului cardiac cu 6 – 8 bătăi în plus pe minut. Doar inima dumneavoastră lucrează pentru doi, nu-i aşa?

Idei pentru tată

Toată această noutate despre sarcină începe să se facă simţită şi de tine? Toanele mamei, îngrijorările privind noile responsabilităţi şi calculele financiare despre cum vă veţi descurca, grijile privind cum mama vomită zi după zi, toate acestea încep să ţi se pară o povară? În acest caz, ai nevoie de o pauză. Mergi undeva pentru o zi cu prieteni, la golf, la un meci de fotbal, la sala de sport sau doar la o bere. La întoarcere, surprinde-ţi soţia cu un trandafir roşu sau cu floarea ei favorită şi un mic bilet ' Iubito îţi mulţumesc'.

Ati mers impreuna cu partenera la consultatiile prenatale? Daca inca nu ati facut-o, asigurati-va ca nu ratati urmatoarea programare, pentru ca veti auzi inima bebelusului. Sa participati la aceste consultatii prenatale este de asemenea un mod foarte bun pentru a va implica in sarcina.

Activitatea săptămânii

Discută şi intră în contact cu alte mămici – între acestea o poţi include şi pe propria ta mamă. Femeile care au devenit deja mame pot oferi sfaturi bune, un umăr pe care să plângi sau să te sprijini, precum şi o camaraderie rezultată din împărtăşirea unei experienţe unice. Dacă ai o relaţie bună cu mama ta, ea poate fi cel mai bun ajutor. De fapt, pentru multe femei, sarcina conduce la o mai bună relaţie cu propria mamă. Dacă nu şti cum să începi conversaţia, roagă-ţi mama sau o prietenă bună să-ţi povestească despre cele mai bune şi cele mai rele momente din timpul sarcinii.

Gemeni - Ponturi

Cautati un club sau un centru care sa va ajute pe parcursul sarcinii si ulterior dupa nastere, sa invatati sa va descurcati cu gemeni. Chiar daca acesta nu este primul copil, faptul ca veti avea gemeni este cu totul si cu totul altceva.

Sfaturi

Hrană sănătoasă în timpul sarcinii

Probabil aţi auzit o mulţime de atenţionări despre diverse mâncăruri care nu sunt potrivite pentru o femeie gravidă. Este adevărat că unele produse alimentare pot prezenta un risc probabil pentru bebeluş, marea majoritate este sigură, iar riscul de a aparea complicaţii în timpul sarcinii datorate mâncării este foarte redus. Vă prezentăm în continuare cîteva sfaturi de bază pentru a putea face o alegere fără griji suplimentare

Care alimente sunt puţin sau deloc recomandate în timpul sarcinii?

Anumite tipuri de produse marine nu sunt recomandate în timpul sarcinii, deoarece pot conţine un nivel ridicat de substanţe poluante cum ar fi metilmercurul care produce întârzieri în dezvoltarea creierului copilului. Pe de altă parte sunt o serie de beneficii atunci când consumi produse marine – ele sunt o bună sursă de proteine şi principala sursă de omega-3, acizi graşi care au un rol important în dezvoltarea creierului şi vederii bebeluşului. Cel mai bine este să alegi acei peşti care au un conţinut redus de contaminare şi să mănânci din ei cu moderaţie.

Pentru a minimaliza expunerea la toxine, se recomandă să se evite complet rechinul, peştele sabie, scrumbia şi macroul. Se recomandă femeilor gravide să mănânce de două ori pe săptămână peşte. De asemenea, cercetătorii recomandă ca tonul să fie mâncat în mod moderat sau să se evite.

Mai trebuie evitat peştele crud sau cel puţin preparat cum este cel afumat sau marinat. Aceştia este posibil să prezinte bacterii sau paraziţi care îţi pot provoca o stare de rău sau să afecteze dezvoltarea normală a bebeluşului.

Alte produse alimentare care se recomandă a fi evitate pot includ brânza topită nepasteurizată, pateul, carnea sau pui cruzi sau puţin preparaţi, mezelurile precum şi alimentele care conţin ouă crude, din cauză că sunt cele mai posibile locuri unde se pot dezvolta bacterii.

De ce băuturi ar trebui să mă feresc?

Alcoolul este cea mai periculoasă băutură pe timpul sarcinii. El trece rapid din sângele tău, în cel al bebeluşului, şi chiar o băutură pe zi poate mări riscul ca bebeluşul tău să aibă probleme. Nu se cunoaşte să existe o cantitate sigură de alcool ce poate fi băută în cursul sarcinii, aşa că cel mai bine este evitarea completă a acestuia.

Alte băuturi care nu sunt recomandate sunt sucurile şi laptele nepasteurizate. Există un uşor risc ca aceste băuturi să conţină E.coli sau alte bacterii care vă pot face probleme, atât ţie cât şi bebeluşului.

Poate ai aflat deja că cafeina este o altă băutură interzisă pe timpul sarcinii, dar se pare că este permisă dacă este consumată cu moderaţie. După ani de controverse, cercetătorii au ajuns la concluzia că deşi cofeina poate traversa placenta, se consideră că o cantitate de mai puţin de 300 miligrame pe zi nu va vătăma bebeluşul. Această cantitate se găseşte în 2 – 3 ceşti de cafea ( e drept că o poţi obţine şi dintr-o singură ceaşcă, dacă este foarte tare). Şi nu trebuie să uiţi că găseşti cofeină şi în alte alimente, cum ar fi ciocolata, ceaiul, cola şi în alte băuturi răcoritoare

Cum mă pot proteja de toxi-infecţii alimentare?

Prepară toată carnea, puiul şi peştele cu atenţie şi complet. Foloseşte un termometru alimentar pentru a testa temperatura internă a cărnii, sau găteşte-o până când nu mia este roz la mijloc.

NU mânca carne rece, pateu îngheţat sau bucăţele de carne, mezeluri, peşte congelat, afumat sau murat doar dacă sunt preparate până când sunt fierbinţi (cum ar fi pe o pizza, într-o caserolă sau pe un sandviş cald)

NU lăsa resturile de mâncare afară pentru mai mult de 2 ore. Încălzeşte-le din nou la punctul de fierbere înainte de a le mânca.

Ţine carnea nepreparată separat de produsele preparate.

Spală sau curăţă cu grijă fructele şi legumele.

Foloseşte apă fierbinte şi săpun pentru a te spăla pe mâini şi orice altă suprafaţă care vine în contact cu produse nespălate: carne nepreparată, pui, fructe de mare sau ouă, crenvuşti şi mezeluri. Fă acest lucru şi înainte de a atinge produsele curate sau carnea preparată pentru a nu contamina mâncarea.

Consumă produsele perisabile sau gata preparate cât mai curând după ce le-ai cumpărat, mai ales după ce ai deschis pachetul, chiar dacă nu au depăşit data de valabilitate. Ţine cont că data de valabilitate se referă la produsele nedesfăcute.



Discutati pe forum despre saptamana a 11-a de sarcina


<< Saptamana a 10-a de sarcina Saptamana a 12-a de sarcina >>

Atentie! Acest articol este pur informativ. Fiecare sarcina se dezvolta diferit. Daca aveti intrebari sau nelamuriri, adresati-va medicului dvs ginecolog.












                                                                                                                                                                   




Calculator

Zodii copii

Lista nume

Lista nume

forum