Sarcina pe saptamani

1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 32 33 34 35
36 37 38 39 40 41 42




Alimentatie bebelus 10 luni

Alimentatia bebelusului la 10 luni

La 10 luni, puteti sa observati uneori o crestere a apetitului, datorata in mare parte poate si faptului ca bebelusul este mult mai activ, incepe sa se catare, poate chiar si sa mearga.

Prin urmare, in plus fata de alimentatia de la 9 luni, va mai aparea o gustare, unele portii isi vor modifica dimensiunile si de asemenea, numarul de portii poate suferi modificari.

Cantitatile recomandate pe parcursul unei zile:

  • cel putin 3-4 sesiuni de alaptat / lapte formula / zi sau o combinatie a acestora
  • 120 -180 ml apa sau suc
  • 2 portii de cereale (1 portie = 1-2 linguri de cereale amestecate in lapte)
  • 2 portii de paine / paste / biscuiti (1 portie = 1/2 felie de paine sau 2 biscuiti sau 1/2 cana de paste)
  • 2 portii de fructe (1 portie = 3-4 linguri)
  • 2-3 portii de legume (1 portie = 3-4 linguri
  • 2-3 portii de proteine (1 portie = 1-2 linguri)
  • 1 portie de lactate (1/2 cana iaurt sau 1/3 branzica de casa)
  • galbenus de ou fiert - 1 x 2 / sapt

Exemplu de program pentru un bebelus de 10 luni:

  • 7:00 – trezirea si lapte matern / formula
  • 9:00 – mic dejun
  • 10:00 – somnul de dimineata (cel putin 1 ora)
  • 11:00 – alaptat / lapte formula + gustare
  • 13:00 – pranz
  • 14:00 – somnul de dupa-amiaza (cel putin 1 ora)
  • 15:00 - alaptat / lapte formula + gustare
  • 17:00 – cina
  • 18:15 – incepeti rutina de culcare
  • 19:00 – alaptat / lapte formula si culcarea

Alt exemplu de program pentru un bebelus de 10 luni:

  • 7:00 – trezirea
  • 7:15 – mic dejun + alaptat / lapte formula
  • 9:15 – gustare
  • 10:00 – somnul de dimineata (cel putin 1 ora)
  • 12:00 – pranz + alaptat / lapte formula
  • 14:00 – somnul de dupa-amiaza (cel putin 1 ora)
  • 15:30 – gustare
  • 17:00 – cina + alaptat / lapte formula
  • 18:15 – incepeti rutina de culcare
  • 19:00 – o portie mica de lapte matern / formula si culcarea

Incercati sa introduceti intotdeauna in alimentatie legumele inainte de a introduce sucurile si fructele. Bebelusii vor alege aproape intotdeauna mancarurile mai dulci in detrimentul celorlalte, deci este important sa le cunoasca mai intai gustul celorlalte. De asemenea, legumele ofera un aport important de nutrienti, fibre, zinc, fier, vitamine si minerale, esentiale pentru buna crestere si dezvoltare a copilului.

Incepand cu aceasta varsta, puteti sa renuntati la consistenta extrem de moale a mancarurilor si sa incercati sa ii dati piure-uri mai consistente, fructe zdrobite, nu pasate. Bebelusii trebuie sa mestece mancarea pentru a-i ajuta la dezvoltarea danturii si a muschilor masticatiei, precum si la vorbit.

Intotdeauna asezati copilul la locul lui la masa, in scaunul de masa. Nu ii dati sa manance oriunde in casa, si in niciun caz nu il obisnuiti sa manance cu televizorul pornit. Ei trebuie sa se concentreze la mancat, nu sa se uite la TV.

Bebelusii care sunt hraniti cu lapte formula si beau mai mult de 800 - 1000 ml / zi, sunt predispusi la deficiente de fier si este posibil sa nu isi ia toti nutrientii necesari din mancarea solida. In acest sens, puteti sa le dati mai intai sa manance mancarea solida si abia apoi laptele matern / formula.

Incercati sa scapati de biberon si sa treceti la canute. Incepeti cu apa. Apa trebuie sa fie data copiilor in locul sucurilor. Evitati sa ii dati prea multe sucuri pentru ca acestea ii vor distruge dantura.

Nu trebuie sa ii lipseasca si carnea din alimentatie, de pui / curcan / peste, care este o sursa bogata de proteine si fier.

Pestele gras, cum ar fi somonul si tonul, contin un tip special de grasime numita omega-3 care joaca un rol important in dezvoltarea creierului bebelusului. Incercati sa ii introduceti in alimentatie o data sau de 2 ori pe saptamana si peste gras.

Tineti minte ca mesele ar trebui sa fie o placere si sa fie amuzante. Incercati sa nu va stresati daca bebelusul nu vrea intotdeauna sa manance ce i-ati pregatit. Daca nu mananca prea mult astazi, vor recupera cu siguranta maine !