Sarcina pe saptamani

1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 32 33 34 35
36 37 38 39 40 41 42




Intrebari frecvente in sarcina
  Sughitul copilasului in pantecele mamei  
  TOP 10 intrebari  
  TOP 10 lucruri de evitat in sarcina  
  Principalele semne de sarcina  
  Calatoria cu avionul  
  Top 10 temeri - Calatoria cu avionul  
  Sexul si sarcina  
  Baia fierbinte in sarcina  
  Lucrari dentare in sarcina  
  Ce culoare de ochi va avea bebelusul?  
  Activitatea fetala in sarcina  
  7 mituri despre predictia sexului copilului tau  
  Grijile din primul trimestru al sarcinii  
  Grijile din cel de-al 2-lea trimestru de sarcina  
  Grijile din cel de-al 3-lea trimestru  
  Insarcinata pentru a doua oara  
  Trezirea simturilor  
  Semnele timpurii ale travaliului  
  Placenta  
  Semne ale sarcinii cu gemeni  
  Pozitiile de dormit in sarcinii  
  5 efecte secundare ale sarcinii  
  Ce cauzeaza aparitia gemenilor  
  Intoarcerea copilului pentru nastere  
  Urinarea frecventa in timpul sarcinii  
  Folosirea telefonului in sarcina  
  Genetica si copilul tau  
  Anatomia fetusului: creierul  
  Cordonul ombilical  
  7 motive pentru care sarcina e buna  
  Schimbari emotionale in sarcina  
  Schimbari ale corpul gravidei in sarcina  
  Riscul ereditar asupra sanatatii copiilor  
  Sarcina fantoma sau sarcina falsa  
  Visele din timpul sarcinii  
  Schimbari psihologice in sarcina  
  Sarcina vs dragostea in cuplu  
  Cele mai comune boli genetice  
  Simturile in pantec  
  De ce barbatii isi doresc un fiu  
  Schimbari fiziologice in sarcina  
  Schimbari in primul trimestru  
  Schimbari in al 2-lea trimestru  
  Schimbari in al 3-lea trimestru  
  Cum se Calculeaza Varsa Sarcinii  
  Dezvoltarea fetala in primul trimestru  
Vitamilele si suplimentele in sarcina

Vitamilele si suplimentele in sarcina

Vitamine si suplimente

Ce ar trebui sa consum atunci cand incerc sa am un copil?

Cheia succesului, atunci cand vrei sa te pregatesti de sarcina, este o dieta echilibrata si sanatoasa, pentru a te asigura ca organismul este pregatit pentru acest pas, inclusiv rezerve bune de minerale si vitamine. Dieta ta ar trebui sa includa alimenta bogate in proteine, cum ar fi carnea, pestele, ouale si fasolele; alimentele bogate in calciu precum laptele, branza sau iaurtul; fructe si legume care sunt bogate in vitamine si fibre; si cereale, paine, paste si cartofi, pentru a iti oferi carbohidrati si fibre. Pastreaza la minimum consumul de alimente bogate in grasimi si zahar. De asemeni, este important sa combini aceasta dieta cu un consum adecvat de lichide si apa – mai multe pahare pe zi, fata de cafea, ceai sau bauturi bogate in zahar, cum ar fi Coca Cola. Consuma mese in mod regulat, cu o varietate de alimente de care sa te bucuri. Daca iti echilibrezi perfect dieta inainte de sarcina, vei dispune de un patern ideal pentru ea.

Sunt o vegetariana – este dieta vegetariana recomandata atunci cand o femeie se pregateste de sarcina?

Multe persoane adopta, in ziua de astazi, o dieta vegetariana. Unii vegetarieni consuma produse lactate si oua, in timp ce altii evita ouale, dar ingereaza produse lactate. Unii vegetarieni evita toate produsele animale, precum carnea, pestele, produsele lactate, ouale sau mierea de albine. Deoarece putini micronutrienti sunt gasiti doar la produsele animale, planuirea si echilibrarea unei diete vegetariene poate necesita un efort mai mare. De obicei, nu exista nici o problema legata de o dieta vegetariana bine echilibrata in timpul sarcinii. O astfel de dieta va asigura proteine suficiente, vitamine si minerale, care vor intalni necesitatile majoritatii femeilor, desi, uneori, este posibil sa fie nevoie de suplimente de fier. Suplimentele de fier ajuta la prevenire anemiei in timpul sarcinii, acolo unde, din cauza copilului, apar necesitati mai mari. Unele diete vegetariene stricte nu contin absolut nici un aliment care derivat de la surse animale, inclusiv produse lactate. Femeile care urmeaza aceste diete pot avea nevoie suplimente de vitamine si sa discute acest lucru cu doctorul de familie. Daca esti o vegetariana, s-ar putea sa iti fie prescris un supliment de calciu, vitamina D si B12.

Pot consuma carne procesata?

Incearca, pe cat posibil, sa eviti astfel de produse, care au fost procesate, cum ar fi conservele sau alimentele din cutii. Acestea pot avea, adeseori, zahar si sare adaugate si, de cele mai multe ori, au un continut bogat in grasimi. Ele mai contin, de asemeni, chimicale, in forma unor coloranti si conservanti artificiali. Aditivii din alimente pot fi identificati, foarte usor, prin a te uita pe eticheta.

Cat de multa mancare ar trebui sa consum?

Acest lucru depinde de greutatea pe care o ai si daca esti, sau nu, supraponderala. Cu toate acestea, daca greutatea ta este satisfacatoare, este recomandat, de exemplu, ca o femeie care cantareste 60 de kilograme, sa consume, in fiecare zi, 1 – 2 portii de carne slaba, 6 portii de legume si fructe, 5 felii de paine integrala, o portie si jumatate de orez sau paste, o portie de cereale la micul dejun si portie peste. Aceasta va duce la o dieta sanatoasa si echilibrata.

De ce am nevoie de carbohidrati in dieta mea?

Carbohidratii sunt esentiali pentru energie. Multe femei se ingrijoreaza asupra consumului de carbohidrati, deoarece sunt asociati cu cresterea in greutate si, prin urmare, ele elimina acest nutrient cand incearca sa ramana insarcinate. Totusi, exista carbohidrati „rai” si carbohidrati „buni”. Carbohidratii gasiti in alimente precum paste, paine integrala si cartofi sunt carbohidrati "buni".

Cum pot mari consumul acestor carbohidrati „buni” in dieta mea?

Ar trebui sa consumi paine integrala, cartofi, paste si orez integral la fiecare masa. La micul dejun ar trebui sa consumi cereale integrale sau bogate in fibre sau terci de ovaz si ar trebui sa eviti cerealele bogate in zahar.

Cum pot mari consumul de fructe si legume in dieta mea?

Ar trebui sa incerci sa consumi mai multe salate, care sa contina o varietate de legume proaspete, si sa incerci sa consumi cel putin 2 portii de legume la fiecare masa. Evita sa gatesti (prin preparare termica) prea tare legumele. Serveste fructe proaspete (nu in conserva) pentru desert si bea suc de fructe natural.

Cum pot reduce grasimea din dieta mea?

Cel mai bine este sa eviti alimentele prajite si cele care contin multe grasimi, cum ar fi placintele, carnatii sau produsele de patiserie. Daca vei consuma alimente prajite, gateste-le in ulei vegetal nesaturat sau pe gratar. Ar trebui, intotdeauna, sa alegi carnea slaba si sa tai orice exces de grasime de pe ea, inainte sa o gatesti.

Cum pot reduce sarea din dieta mea?

Nu vrei si nu trebuie sa elimini toata sarea din dieta ta. Cheia succesului este reprezentata de „moderare”. Incearca sa nu mai adaugi sare peste alimentele pe care le consumi. Incearca sa minimalizezi sarea pe care o adaugi atunci cand gatesti si consuma, mai degraba, alimente proaspete, decat procesate. Produsele procesate sunt, adeseori, bogate in saruri. Extractele din carne si sosul de soia este bogat in sare, deci, de asemeni, reduce la minimum consumul acestor produse.

Cum pot reduce zaharul din dieta mea?

Vrei sa eviti nivele mari de zahar din dieta ta. Incearca sa eviti sau macar sa minimalizezi consumul de dulciuri si ciocolata si, de asemeni, bauturile care contin acest nutrient. Este, desigur, mai usor de spus decat de facut, dar incearca sa consumi, in schimb, niste fructe si apa minerala!




<< Partea a doua