Sarcina pe saptamani

1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 32 33 34 35
36 37 38 39 40 41 42




Intrebari frecvente in sarcina
  Sughitul copilasului in pantecele mamei  
  TOP 10 intrebari  
  TOP 10 lucruri de evitat in sarcina  
  Principalele semne de sarcina  
  Calatoria cu avionul  
  Top 10 temeri - Calatoria cu avionul  
  Sexul si sarcina  
  Baia fierbinte in sarcina  
  Lucrari dentare in sarcina  
  Ce culoare de ochi va avea bebelusul?  
  Activitatea fetala in sarcina  
  7 mituri despre predictia sexului copilului tau  
  Grijile din primul trimestru al sarcinii  
  Grijile din cel de-al 2-lea trimestru de sarcina  
  Grijile din cel de-al 3-lea trimestru  
  Insarcinata pentru a doua oara  
  Trezirea simturilor  
  Semnele timpurii ale travaliului  
  Placenta  
  Semne ale sarcinii cu gemeni  
  Pozitiile de dormit in sarcinii  
  5 efecte secundare ale sarcinii  
  Ce cauzeaza aparitia gemenilor  
  Intoarcerea copilului pentru nastere  
  Urinarea frecventa in timpul sarcinii  
  Folosirea telefonului in sarcina  
  Genetica si copilul tau  
  Anatomia fetusului: creierul  
  Cordonul ombilical  
  7 motive pentru care sarcina e buna  
  Schimbari emotionale in sarcina  
  Schimbari ale corpul gravidei in sarcina  
  Riscul ereditar asupra sanatatii copiilor  
  Sarcina fantoma sau sarcina falsa  
  Visele din timpul sarcinii  
  Schimbari psihologice in sarcina  
  Sarcina vs dragostea in cuplu  
  Cele mai comune boli genetice  
  Simturile in pantec  
  De ce barbatii isi doresc un fiu  
  Schimbari fiziologice in sarcina  
  Schimbari in primul trimestru  
  Schimbari in al 2-lea trimestru  
  Schimbari in al 3-lea trimestru  
  Cum se Calculeaza Varsa Sarcinii  
  Dezvoltarea fetala in primul trimestru  
Vitamilele si suplimentele in sarcina

Vitamilele si suplimentele in sarcina

Vitamine si suplimente

Cand ar trebui sa incep sa consum acid folic atunci cand ma pregatesc pentru o sarcina?

Ideal ar fi sa consumi suplimente cu acid folic inainte sa incerci sa ramai insarcinata. Poti integra acest supliment ca facand parte din planul pre-sarcina.

De cat de mult acid folic am nevoie si pentru cat timp ar trebui sa il consum?

Cantitatea zilnica recomandata, pentru femeile care nu sunt insarcinate (si care nu au in plan o sarcina), este de 200 de micrograme. Inainte sa ramai insarcinata este recomandat sa consumi 400 de micrograme pe zi. Poti obtine tablete cu acid folic de la majoritatea farmaciilor. Ar trebui sa continui cu 400 de micrograme pana, cel putin, in cea de-a 12-a saptamana de sarcina. Tine minte sa urmezi, intotdeauna, instructiunile oferite pe ambalaj. Unele medicamente cu prescriptie pot interfera cu acidul folic. Daca iei medicamente pe baza de prescriptie, vorbeste cu doctorul tau inainte de a consuma aceste suplimente.

Cand pot opri tratamentul cu acid folic in timpul sarcinii?

Unii doctori iti recomanda sa te opresti (in a lua supliment de acid folic) in cea de-a 12-a saptamana de sarcina. Altii recomanda sa consumi acid folic pe toata durata sarcinii. Acest lucru se datoreaza faptului ca acidul folic este o vitamina si nu te poate afecta pe tine sau pe copilul tau si ajuta la prevenirea unor probleme precum anemia. Nu exista o regula de baza care spune sa te opresti in cea de-a 12-a saptamana. Urmeaza instructiunile pe care ti le spune doctorul tau.

Dar daca am ramas insarcinata si nu am consumat tablete cu acid folic?

Multe femei raman insarcinate fara sa consume acid folic. Nu fi prea ingrijorata daca ai ramas insarcinata si nu ai luat, inca, suplimente cu acid folic. Majoritatea femeilor au indeajuns de mult acid folic in dieta lor pentru a preveni defectele tubului neural. Este posibil ca bunicile tale si chiar mama ta sa nu fi luat suplimente cu acid folic. Daca ai realizat ca ai conceput in primele 12 saptamani de sarcina, dar, totusi, nu ai luat, inca, acid folic, ar trebui sa incepi imediat sa iei. Se merita sa faci acest lucru chiar daca ai intarziat putin.

Exista vreun risc implicat in consumul de suplimente de acid folic?

Nu exista nici un risc, dar daca tu crezi ca nu iti trebuie suplimente, fii sigura ca dieta ta este bogata in acele alimente ce contin acid folic.

Am nevoie de suplimente cu vitamine, altele decat acid folic, inainte de sarcina?

De obicei, nu sunt necesare, inainte de sarcina, alte suplimente cu vitamine, decat daca ai o problema medicala sau nutritionala. Aceste probleme vor necesita, individual, sfaturi de la un medic. Ar trebui sa discuti acest lucru cu un doctor.

Este important fierul atunci cand incerc sa raman insarcinata?

Fierul este un mineral, si nu o vitamina. El este stocat in ficat, splina si in centrul unor oase. Este important sa mentii un consum adecvat de fier, atat inainte, cat si dupa sarcina. Copilul tau din pantec are nevoie de fier pentru formarea catorva proteine importante. In special, fierul este necesar pentru formarea hemoglobinei din celulele rosii din sange. Hemoglobina este o substanta din celulele rosii, care transporta oxigenul prin corp. Daca ai un consum adecvat de fier in dieta ta, inainte sau in timpul sarcinii, de obicei, vei fi in stare sa intalnesti atat propriile necesitati, cat si cele ale copilului. Suplimentele de fier nu sunt, in mod normal, necesare atunci cand planuiesti o sarcina. Cu toate acestea, exista unele femei care vor fi mai predispuse sa aiba depozite slabe de fier. Daca te afli intr-un astfel de risc, atunci s-ar putea sa ai nevoie de suplimente de fier. Doctorul va fi in stare sa te sfatuiasca asupra acestui lucru.

Ce alimente contin fier?

Vei gasi fier in alimente precm fasole uscata, paine alba, neagra sau integrala, cereale pentru micul dejun, linte, fasole rosie, carne rosie (dar evita ficatul deoarece este bogat in vitamina A – vei vedea, de ce, in randurile de mai jos) si conserve de sardine.

Trebuie sa consum vitamina A?

Vitamina A este o vitamina solubila in grasimi. Aceasta apare in doua forme principale in dieta noastra. Prima forma de vitamina A din alimente este „retinol”, care reprezinta vitamina A „reala”. A 2-a este sub forma de „carotenoide”, in care corpul o transforma in retinol (vitamina A) doar atunci cand este necesar. Deci, aceasta forma de vitamina A este considerata a fi mai buna inainte si in timpul sarcinii. Beta-carotenul este un carotenoid gasit in legume, cum ar fi morcovi. Acesta este transformat in retinol, doar atunci cand este necesar. Vitamina este stocata in ficat si este vitala pentru intretinerea unei vederi bune, pieli sanatoase si pentru ca unghiile si parul sa continue sa creasca de-a lungul vietii. Copilul din pantec are nevoie de retinol pentru dezvoltarea tesutului. Beta-carotenul este un antioxidant din corp si, totodata, un pigment care ofera legumelor si fructelor culoarea verde, galbena sau portocalie. Cu cat o leguma este mai colorata, cu atat mai mult contine beta-caroten. Ficatul proaspat este o sursa naturala de vitamina A, deoarece animalele, la fel ca si oamenii, stocheaza vitamina A in ficat. Un consum mare de vitamina A „reala”, numita retinol, a fost legata o sansa marita de a avea anormalitati fetale in timpul sarcinii. Nivele care duc la o astfel de conditie sunt considerate a fi excesiv de mari, fata de cele dintr-o dieta normala. Nu lua suplimente care contin vitamina A, in forma retinol, sau nu consuma alimente bogate in retinol, cum ar fi ficat sau produse ce contin ficat, daca planuiesti sa ramai insarcinata. Uleiurile din ficat de peste (de exemplu, uleiul din ficat de cod) ar trebui sa fie, de asemeni, evitate. Consumul zilnic recomandat pentru vitamina A este de 800 de micrograme.

O dieta sanatoasa – Pre-sarcina

Sanatatea copilului depinde foarte mult de sanatatea ta, dar si de cea a partenerului tau, in momentul conceperii. Astfel, iti vei mari sansele de a avea un copil sanatos, daca amandoi consumati o dieta echilibrata si diversificata. Ideal, ai dori sa consumi o dieta care este slaba in grasimi animale si care include o selectie buna de legume si fructe proaspete si crude. De asemeni, ar trebui sa reduci consumul de sare si zahar.




<< Prima parte Partea a treia >>