Sarcina pe saptamani

1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 32 33 34 35
36 37 38 39 40 41 42




Articole utile parinti
  Gateste sanatos  
  Bio Organic Eco  
  Sindromul bebelusului scuturat  
  Drogurile sau Moartea Alba  
  Parintele, un Exemplu de Urmat  
  Pregatirea pentru gradinita  
  Tatal Bebelusului Tau  
  Nu vei auzi de la copilul tau  
  Intrebari interviu bona  
  Ochelarili de Soare pentru Copii  
  Deshidratarea si insolatiile  
  Divortul pentru copii  
  Aerul conditionat si sanatatea copiiilor  
  Bebelusul tau si soarele  
  Muzica in viata adolescentului  
  Mituri despre somnul copiiilor  
  Obezitatea la copii  
  Depresia la copii  
  Cosmarurile  
  Spaimele din timpul noptii  
  Mituri si realitati despre vedere  
  Erectiile in cazul bebelusilor  
  Relatia dintre tatal vitreg si copil  
  Cum cream cooperarea la copii  
  Despre medicul tau pediatru  
  Cele 7 principii de baza ale bunelor maniere  
  Logica in perioada prescolara si scolara  
  Otraviri accidentale la copii  
  25 De Maniere obligatorii pana la 9 ani  
  7 sfaturi pentru o educatie financiara  
  Sa nu spui unei gravide  
  Frica de dentist  
  Importanta micului dejun  
  Afectiuneaa in fata copiilor  
  Psihologia cadourilor  
  Copiii agresivi (batausii)  
  Interpretarera desenelor copiilor  
  De ce nu ne amintim copilaria timpurie?  
  Frica de esec  
  Ce inseamna suficienta atentie pentru un copil?  
  Rolul terapiei de cuplu  
  Pericolele perfectionismului  
  Privarea afectiva  
  Cum gasim bona perfecta?  
  Mami stie cel mai bine  
  Asta numesc ei dans?!  
  Importanta tinerii unui jurnal  
  Ceasul biologic al unei femei  
  Adevarul, frumusetea si bunatatea in era digitala  
  Sportul si copiii  
  Perioade critice in viata copiilor  
  Totul despre stres  
  Consumul de droguri al parintilor  
  Yoga, pentru copii si adulti  
  Feng Shui  
  Alcoolismul si paternitatea  
  Bioritmul sau Ritmul Circadian  
  Fuga de acasa  
  Energia pozitiva  
  Fetitele si machiajul  
  Autocontrolul la adulti  
  Siguranta bebelusului in casa  
  Cum isi manifesta copiii afectiunea  
  Copilul care fura  
  Efectele violentei din filme  
  Un copil prea ambitios?  
  Empatia – diferente de varsta si gen  
  Copiii si bandele  
  Cand si cum spunem „NU” copilului?!  
  Interactionarea copil adult  
  Mecanisme de aparare la copii  
  Poate fi creativitatea antrenata?  
  Nume bune vs nume rele  
  Ce trebuie sa stim espre droguri?  
  Termometru clasic vs digital  
  Fata mea e insarcinata, ce fac?  
  Moartea animalului de companie  
  Protestele cand trebuie sa doarma  
  Genetica si riscul de divortul  
  Fiul meu este homosexual!  
Despre agresivitatea la copii si adolescenti

Cum sa faci fata unui copil agresiv si cum sa depasesti aceasta problema

Copiii batausi

Ajuta copiii si adolescentii care sunt agresati si pe cei care ii agreseaza

Daca nu ai fost, in mod direct, afectat de o agresiune, s-ar putea sa nu iti dai seama cat de devastatoare poate fi aceasta, in special, unui copil sau unui adolescent. Pe langa faptul ca agresiunea poate fi dureroasa, ea poate lasa o persoana sa fie speriata, suparata, depresiva si total subminata. Dar, cu toate acestea, agresiunea nu ar trebui niciodata sa fie tolerata. Fie ca esti persoana agresata, un profesor sau un parinte, care crede ca fiul sau fiica lui este agresata sau angajata unui comportament de acest gen, exista anumiti pasi pe care ii poti efectua pentru a rezolva aceasta problema.

Ce este agresiunea?

Agresiunea reprezinta comportamentul agresiv repetitiv care poate fi fizic, verbal sau relational. Baietii folosesc, de cele mai multe ori, agresiunea, folosind amenintari sau actiuni fizice, in timp ce fetele sunt mai predispuse sa o foloseasca pe cea verbala sau relationala. Rezultate sunt similare:

  • Esti conceput sa te simti ranit, suparat, fricos, neajutorat, izolat, rusinat, si chiar vinovat ca, intr-o oarecare masura, agresiunea pe care o suferi are loc din cauza ta. S-ar putea, uneori, sa ai chiar si ganduri sinucigase.
  • Este putin probabil ca sanatatea fizica sa sufere si ai un risc mai mare sa dezvolti probleme mentale de sanatate, cum ar fi depresia, anxietatea, incredere scazuta de sine sau o tulburare post-traumatica de stres
  • Este posibil sa lipsesti, sari peste sau sa renunti la scoala, pentru a evita agresiunea.
Partea cea mai daunatoare a agresiunii o reprezinta repetitia ei. Cei care agreseaza sunt, adeseori, neobositi, agresand incontinuu pentru perioade lungi de timp. Poti sa traiesti intr-o constanta frica, si anume aceea ca nu stii unde si cand va avea loc urmatoarea agresiune, ce vor face acestia si unde se vor opri.

Agresiunea fizica:
  • A lovi cu mana, cu piciorul sau a impinge pe cineva ... sau chiar amenintarea ca o va face
  • A fura, ascunde sau distruge proprietatea cuiva
  • Hartuirea si umilirea. A face pe cineva sa efectueze lucruri pe care acesta nu si le doreste
Agresiunea verbala:
  • A le spune diferite nume, in bataie de joc
  • Tachinare, batjocorire
  • Insultarea sau abuzarea verbala
Agresiunea relationala:
  • Refuzul de a vorbi cu cineva
  • A exclude pe cineva dintr-un grup sau dintr-o activitate
  • A spune minciuni sau zvonuri despre o persoana
  • Hartuirea si umilirea. A face pe cineva sa efectueze lucruri pe care nu si le doreste

De ce s-ar putea ca un agresor sa vizeze pe tine

De ce agreseaza copiii:

  • Deoarece sunt gelosi pe tine
  • Pentru a se face, pe ei insasi, populari
  • Pentru a parea duri si puternici
  • Sunt si ei, la randul lor, agresati
  • Pentru a scapa de unele probleme proprii
  • Cercetarile demonstreaza ca aproximativ 25% dintre copii trec prin experienta unei agresiuni, deci, nu esti singur. In timp ce sunt multe motive pentru care un agresor te-ar lua in vizor, motivele principale sunt, de obicei, aparenta fizica pe care o ai sau pozitia sociala din grup
  • Agresorii tind sa agreseze persoanele care sunt „diferite” sau nu se incadreaza din punct de vedere social. Acest lucru poate fi cauzat de imbracamintea pe care o ai, modul in care te comporti, sau pur si simplu din cauza religiei, rasei sau orientarea sexuala. Sau poate fi din cauza ca esti nou in scoala sau in cartier si ti-ai facut, inca, prieteni

Daca esti agresat, tine minte ca

  • Nu da vina pe tine. Nu este vina ta. Indiferent de ce spune sau face cineva, nu ar trebui sa iti fie rusine de ceea ce esti sau de ceea ce simti
  • Fii mandru de cine esti. In ciuda a ceea ce spune un agresor, exista multe lucruri frumoase despre tine. Tine minte aceste lucruri si nu ceea ce iti spune un agresor
  • Primeste ajutor. Vorbeste cu un parinte, profesor, consilier sau alt adult de incredere. A vedea un consilier sau un psiholog nu inseamna ca ceva este neinregula cu tine
  • Invata sa faci fata stresului. A gasi metode in care stresul este ameliorat, poate sa te faca sa fii rezistent, deci, nu te vei mai simti coplesit de agresiune. Efectueaza exercitii fizice, meditare, relaxari de muschi, exercitii de respiratie si spune-ti lucruri pozitive, acestea fiind metode bune pentru a gestiona stresul provocat de o agresiunea

Sfaturi pentru a face fata unui agresor si pentru a depasi agresiunea

Nu este o singura solutie sigura sau cea mai buna metoda pentru a face fata unei agresiuni. Este posibil sa fie nevoie de cateva experiente cu o varietate de raspunsuri, pentru a gasi o stratagie care functioneaza cel mai bine pentru situatia ta. Pentru a invinge un agresor, trebuie sa iti pastrezi controlul si sentimentul de sine.

Sfatul #1: Intelege adevarul despre agresiune

  • Pleaca de langa agresor. Agresorii vor sa stie ca au control asupra emotiilor tale, deci, nu reactiona cu manie sau cu forta fizica. Daca pleci de langa agresor, il ignori sau ii explici intr-un mod calm si asertiv ca nu te intereseaza ceea ce are el de spus, ii poti demonstra, in acest fel, ca nu are control asupra ta
  • Protejeaza-te. Daca nu poti pleca de langa un agresor si esti lovit, protejeaza-te pentru a putea scapa. Siguranta ta reprezinta principala prioritate
  • Raporteaza agresiunea unui adult de incredere. Daca nu raportezi amenintarile si asalturile un agresor va deveni, de cele mai multe ori, mult mai agresiv. In multe cazuri, adultii gasesc metode prin care pot sa ajute asupra acestei probleme, fara ca agresorul sa stie ca tu ai fost acela care l-a raportat
  • Repetarea este necesara. Precum agresorul, este nevoie sa fii neobosit. Raporteaza fiecare incident de agresiune, pana cand acestea vor inceta. Nu exista nici un motiv pentru care ar trebui sa induri agresiunea


Sfatul #2: Reformuleaza problema agresiunii

Prin a iti schimba atitudinea asupra agresiunii, poti sa recastigi un sens al controlului.
  • Incearca sa privesti agresiunea dintr-o alta perspectiva. Agresorul este o persoana nefericita, frustrata, care doreste sa aiba control asupra sentimentelor tale, pentru ca sa te simti la fel de rau ca ei. Nu le da aceasta satisfactie
  • Uita-te in ansamblu. Agresarea poate fi foarte dureroasa, dar incearca sa te intrebi cat de important va fi acest lucru asupra intregii vieti. Va mai conta intr-un an? Merita sa te enervezi? Daca raspunsul este nu, concentreaza-ti timpul si energia in alt loc
  • Concentreaza-ti pe lucruri pozitive. Reflecta asupra tuturor lucrurile pe care le apreciezi in viata, inclusiv propriile calitati si talente. Fa o lista si uita-te pe ea atunci cand te simti suparat
  • Gaseste amuzamentul. Daca esti indeajuns de relaxat incat sa recunosti absurditatea situatiei de agresiune si sa comentezi asupra ei cu umor, cel mai probabil, nu vei mai fi o tinta interesanta pentru agresor
  • Nu plange pentru a controla ceea ce nu poate fi controlat. Multe lucruri din viata nu pot fi controlate – inclusiv comportamentul altor persoane. Decat sa te stresezi, concentreaza-te asupra lucrurilor pe care le poti controla, cum ar fi un mod in care sa reactionezi asupra agresorilor


Sfatul #3: Gaseste suport de la cei care nu agreseaza

A avea persoane in care poti avea incredere si apela la incurajare si suport, poate fi un sprijin asupra rezistentei atunci cand esti agresat. Vorbeste cu familia si cu prietenii adevarati (cei care nu participa in agresiuni) sau exploreaza metode in care iti poti face noi prieteni. Sunt o multitudine de persoane care te vor aprecia si iubi pentru persoana care esti.
  • Gaseste pe altii cu care imparti aceleasi valori si interese. S-ar putea sa iti poti face prieteni intr-un grup de tineret, persoane cu care sa discuti cartile pe care le citesti sau o organizatie religioasa. Invata un nou sport, alatura-te unei echipe sau incearca un nou hobby, cum ar fi sahul, arta sau muzica
  • Impartaseste-ti sentimentele. Vorbete cu un parinte, consilier, antrenor, lider religios sau un prieten de incredere. Faptul ca spui unei persoane prin ce treci poate face diferenta in ceea ce simti, chiar daca nu schimba situatia
  • Stimuleaza-ti increderea de sine. Exercitiile fizice reprezinta o metoda buna prin care poti reduce stresul si, totodata, te poti simti bine, din punctul de vedere al increderii in sine. Loveste o saltea sau inscrie-te intr-o clasa de kick box, pentru a iti putea gestiona furia
  • Nu te lasa coplesit. Nu inrautati un incident de agresiune prin repetarea lui in capul tau. In schimb, concentreaza-te pe experientele pozitive pe care le-ai avut


Puteti discuta pe forumul 7 pitici cu alti parinti despre: Copiii care ii bat pe ceilalti copii


Partea a doua >>