Sarcina pe saptamani

1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 32 33 34 35
36 37 38 39 40 41 42




Articole utile parinti
  Gateste sanatos  
  Bio Organic Eco  
  Sindromul bebelusului scuturat  
  Drogurile sau Moartea Alba  
  Parintele, un Exemplu de Urmat  
  Pregatirea pentru gradinita  
  Tatal Bebelusului Tau  
  Nu vei auzi de la copilul tau  
  Intrebari interviu bona  
  Ochelarili de Soare pentru Copii  
  Deshidratarea si insolatiile  
  Divortul pentru copii  
  Aerul conditionat si sanatatea copiiilor  
  Bebelusul tau si soarele  
  Muzica in viata adolescentului  
  Mituri despre somnul copiiilor  
  Obezitatea la copii  
  Depresia la copii  
  Cosmarurile  
  Spaimele din timpul noptii  
  Mituri si realitati despre vedere  
  Erectiile in cazul bebelusilor  
  Relatia dintre tatal vitreg si copil  
  Cum cream cooperarea la copii  
  Despre medicul tau pediatru  
  Cele 7 principii de baza ale bunelor maniere  
  Logica in perioada prescolara si scolara  
  Otraviri accidentale la copii  
  25 De Maniere obligatorii pana la 9 ani  
  7 sfaturi pentru o educatie financiara  
  Sa nu spui unei gravide  
  Frica de dentist  
  Importanta micului dejun  
  Afectiuneaa in fata copiilor  
  Psihologia cadourilor  
  Copiii agresivi (batausii)  
  Interpretarera desenelor copiilor  
  De ce nu ne amintim copilaria timpurie?  
  Frica de esec  
  Ce inseamna suficienta atentie pentru un copil?  
  Rolul terapiei de cuplu  
  Pericolele perfectionismului  
  Privarea afectiva  
  Cum gasim bona perfecta?  
  Mami stie cel mai bine  
  Asta numesc ei dans?!  
  Importanta tinerii unui jurnal  
  Ceasul biologic al unei femei  
  Adevarul, frumusetea si bunatatea in era digitala  
  Sportul si copiii  
  Perioade critice in viata copiilor  
  Totul despre stres  
  Consumul de droguri al parintilor  
  Yoga, pentru copii si adulti  
  Feng Shui  
  Alcoolismul si paternitatea  
  Bioritmul sau Ritmul Circadian  
  Fuga de acasa  
  Energia pozitiva  
  Fetitele si machiajul  
  Autocontrolul la adulti  
  Siguranta bebelusului in casa  
  Cum isi manifesta copiii afectiunea  
  Copilul care fura  
  Efectele violentei din filme  
  Un copil prea ambitios?  
  Empatia – diferente de varsta si gen  
  Copiii si bandele  
  Cand si cum spunem „NU” copilului?!  
  Interactionarea copil adult  
  Mecanisme de aparare la copii  
  Poate fi creativitatea antrenata?  
  Nume bune vs nume rele  
  Ce trebuie sa stim espre droguri?  
  Termometru clasic vs digital  
  Fata mea e insarcinata, ce fac?  
  Moartea animalului de companie  
  Protestele cand trebuie sa doarma  
  Genetica si riscul de divortul  
  Fiul meu este homosexual!  
Importanta micului dejun

Importanta micului dejun

Familie la micul dejun

Incepe ziua cu micul dejun

Intotdeauna auzim ca micul dejun este cea mai importanta masa a zilei iar acest lucru este adevarat. Micul dejun reprezinta inceputul unei zile normale iar acesta este o buna oportunitate pentru copii de a asimila nutrienti, care pot lipsi din alimentele consumate in ziua respectiva, cum ar fi fierul, calciul si fibrele. Micul dejun este important pentru copii din mai multe motive. De obicei, micul dejun ajuta copiii sa isi formeze obiceiuri alimentare sanatoase, imbunatateste capacitatea de concentrare si a memoriei, reduce hiperactivitatea si ofera multe alte avantaje.

Obiceiurile alimentare sanatoase

Daca parintii le ofera copiilor micul dejun zilnic inca de la o varsta frageda, acesta va deveni un obicei pentru urmatorii ani. Incepe ziua cu un mic dejun echilibrat compus din cereale integrale, proteine slabe, produse lactate cu un continut de grasime scazut si fructe. Cu ajutorul unei combinatii intre carbohidrati, fibre, proteine si grasimi scazute, copiii se vor simti satui, alerti si pregatiti sa isi inceapa ziua, in timp ce le ofera nutrientii necesari unei cresteri si dezvoltari normale. In plus, copiii care nu consuma un mic dejun sanatos, vor manca de cele mai multe ori mai multe produse nesanatoase in timpul zilei.

Concentrare mai buna

Prescolarii au abilitatea de a invata intr-un ritm uluitor in fiecare zi. Acestia incep sa invete literele, numerele si alte aspecte importante care reprezinta o baza pentru anii urmatori. Micul dejun imbunatateste concentrarea si capacitatea mentala. Copiii care sar peste micul dejun sunt mai putin concentrati si mai putin alerti. De asemeni, acestia sunt prea lenesi pentru a finaliza sarcinile diminetii. Copiii carora le este foame au dificultati mai mari cu invatatul fata de copiii bine hraniti. In plus, copiii care consuma alimente zaharoase la micul dejun, in locul unei mese sanatoase, sunt, de obicei, hiperactivi.

Apropierea membrilor familiei

Cercetarile arata ca majoritatea copiilor care stau la masa si servesc cina alaturi de familie au parte de performante mai bune la scoala, stau departe de necazuri si comunica mai deschis decat ceilalti copii. Acest lucru este valabil si in cazul micului dejun. In cazul in care trebuie sa iti duci copiii la gradinita devreme, fa un efort si trezestete cu 15-20 minute mai devreme ca sa prepari un mic dejun sanatos. Copiii mici preiau cele mai multe obiceiuri de la parinti, deci este important ca parintii sa dea un exemplu bun acestora si sa manance,de asemeni, micul dejun in fiecare zi. Statul la masa este un prilej excelent pentru a strange legaturile familiale. Poti discuta despre evenimentele care s-au intamplat ieri, despre ce astepti de la ziua de azi si despre ce vrei sa faci maine.

Micul dejun nu trebuie sa fie o masa complicata pentru a fi sanatos. Ia in considerare solutii simple cum ar fi cereale cu un continut de zahar scazut sau inexistent cu lapte si fructe sau vafe din cereale prajite cu felii de fructe si impreuna cu un pahar de lapte. Evita la micul dejun cerealele cu zahar sau pachetul cu mancare ce contine o mica sau chiar o inexistenta valoare nutritionala. Un shake poate fi o alegere excelenta la micul dejun daca te grabesti.