Sarcina pe saptamani

1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 32 33 34 35
36 37 38 39 40 41 42




Beneficiile acidului folic in sarcina

Acidul folic si sarcina

Pastile Acid Folic Cuprins

Acidul folic este un supererou al sarcinii! Daca iei vitamine prenatale cu acid folic, acesta din urma fiind recomandat de doctor, de obicei, intr-o cantitate de 400 de micrograme per doza, in timpul sau dupa sarcina, acest lucru poate preveni anumite defecte ale nasterii la nivelul creierului si al coloanei vertebrale. Trebuie sa iei acid folic in fiecare zi si mai poti, de asemeni, sa adaugi un bol de cereale fortificate.

Ce este acidul folic?

Acidul folic, numit, de asemeni folat, este vitamina B (Formula Chimica : C19H19N7O6). Cele mai bune surse de acid folic sunt cerealele fortificate. Acidul folic joaca un rol important in productia de celule rosii si ajuta tubul neural al copilului sa se dezvolte in creier si in coloana vertebrala.

Daca ai vorbit cu doctorul tau atunci cand incercai sa concepi un copil, acesta ti-a spus, cel mai probabil, sa incepi tratamentul cu vitamine prenatale si acid folic. Un studiu a descoperit ca femeile care au inceput tratamentul cu acid folic cu cel putin 1 an inainte de a ramane insarcinate si-au scazut sansa de a avea o nastere prematura cu cel putin 50%.

Doctorii ne recomanda sa luam acid folic cu cel putin o luna inainte de a ramane insarcinate si in fiecare zi cat esti insarcinata. Cu toate acestea, se recomanda, de asemeni, ca toate femeile care se afla la varsta fertila sa ia acid folic in fiecare zi. Deci, ar fi foarte bine daca ai incepe chiar si mai devreme.

Daca ti-ai ales singura vitaminele prenatale, fii sigura ca le duci la doctor, odata ce ai ramas insarcinata, pentru a fi sigura ca acestea contin cantitatile recomandate pentru ce ai tu nevoie, inclusiv acidul folic. Vitaminele prenatale difera mult intre ele si unele pot avea mai putine sau mai multe vitamine sau minerale.

Cat de mult acid folic ar trebui sa iau?

Doza recomandata, pentru toate femeile care sunt la varsta fertila, este de 400 de micrograme pe zi. Daca iei un produs cu multivitamine in fiecare zi, verifica pentru a vedea daca acesta contine cantitatea recomandata. Daca, pentru un oarecare motiv, nu vrei sa iei un produs cu multivitamine, poti lua suplimente cu acid folic. Dar, totusi, nu ar trebui sa le iei pe amandoua.

Cantitatea de acid folic recomandata pe zi, in ceea ce priveste sarcina:

Care sunt beneficiile acidului folic?

Fara acid folic in corpul tau, este posibil ca tubul neural al copilului tau sa nu se inchida corespunzator si el sau ea ar putea sa dezvolte niste probleme de sanatate numite defecte ale tubului neural. Acestea pot fi:

  • Spina bifida: dezvoltarea incompleta a coloanei vertebrale sau a vertebrei
  • Anencefalia: dezvoltarea incompleta a partilor majore ale creierului
Bebelusii care sufera de anencefalie nu traiesc, de obicei, mult, iar cei care sufera de spina bifida pot fi paralizati toata viata. Este putin spus ca aceste probleme pot fi infricosatoare. Dar vestea buna este ca ingerarea unei cantitati indeajunse de acid folic iti poate proteja copilul de defecte ale tubului neural cu pana la 50%. Conform statisticilor, daca ai avut deja un copil cu defecte ale tubului neural, ingerarea unei cantitati indeajuns de mare de acid folic poate scadea riscul de a avea alt copil cu defecte cu pana la 70%.

Daca acidul folic este luate inainte si in timpul sarcinii, acesta poate, de asemeni, sa iti protejeze copilul de: Acidul folic este recomandat, de asemeni, pentru a reduce riscul unei:
  • Complicatii de sarcina (S-a descoperit ca femeile care luau suplimente cu acid folic in timpul celui de-al 2-lea trimestru de sarcina aveau un risc scazut de preeclampsie.)
  • Boli ale inimii
  • Accident vascular cerebral
  • Unele tipuri de cancer
  • Boala Alzheimer

Surse bune de alimente care contin acid folic

Alimentele care te pot ajuta la adaugare unei cantitati de acid folic in corpul tau sunt:

  • 400 micrograme: Cereale fortificate pentru micul dejun, care contin 100% din doza zilnica recomandata de minerale si vitamine, ¾ dintr-un castron
  • 215 migrograme: Figat de vita, gatite, fierte, 85 de grame
  • 179 micrograme: Linte, seminte mature, gatite, fierte, ½ dintr-un castron
  • 115 micrograme: Spanac, inghetat, gatit, fiert, ½ dintr-un castron
  • 110 micrograme: Fidea de oua, imbogatite, fierte, ½ dintr-un castron
  • 100 micrograme: Cereale pentru micul dejun, fortificate cu 25% din doza zilnica recomandata, ¾ dintr-un castron
  • 90 micrograme: Fasole „Great Northern”, fierte, ½ dintr-un castron.
Puteti citi mai multe despre acest subiect in articolul "Alimente ce contin acid folic si fier".

S-ar putea sa va intereseze si articolul:
Informatii esentiale pentru preconceptie

Puteti discuta cu alte mamici sau viitore mamici pe forumul 7 pitci despre:
Acidul folic











                                                                                                                                                                   




Calculator

Zodii copii

Lista nume

Lista nume

forum