Sarcina pe saptamani

1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 32 33 34 35
36 37 38 39 40 41 42




Intrebari frecvente in sarcina
  Sughitul copilasului in pantecele mamei  
  TOP 10 intrebari  
  TOP 10 lucruri de evitat in sarcina  
  Principalele semne de sarcina  
  Calatoria cu avionul  
  Top 10 temeri - Calatoria cu avionul  
  Sexul si sarcina  
  Baia fierbinte in sarcina  
  Lucrari dentare in sarcina  
  Ce culoare de ochi va avea bebelusul?  
  Activitatea fetala in sarcina  
  7 mituri despre predictia sexului copilului tau  
  Grijile din primul trimestru al sarcinii  
  Grijile din cel de-al 2-lea trimestru de sarcina  
  Grijile din cel de-al 3-lea trimestru  
  Insarcinata pentru a doua oara  
  Trezirea simturilor  
  Semnele timpurii ale travaliului  
  Placenta  
  Semne ale sarcinii cu gemeni  
  Pozitiile de dormit in sarcinii  
  5 efecte secundare ale sarcinii  
  Ce cauzeaza aparitia gemenilor  
  Intoarcerea copilului pentru nastere  
  Urinarea frecventa in timpul sarcinii  
  Folosirea telefonului in sarcina  
  Genetica si copilul tau  
  Anatomia fetusului: creierul  
  Cordonul ombilical  
  7 motive pentru care sarcina e buna  
  Schimbari emotionale in sarcina  
  Schimbari ale corpul gravidei in sarcina  
  Riscul ereditar asupra sanatatii copiilor  
  Sarcina fantoma sau sarcina falsa  
  Visele din timpul sarcinii  
  Schimbari psihologice in sarcina  
  Sarcina vs dragostea in cuplu  
  Cele mai comune boli genetice  
  Simturile in pantec  
  De ce barbatii isi doresc un fiu  
  Schimbari fiziologice in sarcina  
  Schimbari in primul trimestru  
  Schimbari in al 2-lea trimestru  
  Schimbari in al 3-lea trimestru  
  Cum se Calculeaza Varsa Sarcinii  
  Dezvoltarea fetala in primul trimestru  
Top 10 alimente in sarcina

Top 10 al celor mai indicate alimente in timpul sarcinii

Gravida mancand Cuprins

A manca pentru doua persoane poate fi destul de stresant, avand in vedere parerile diferite ale celor din jur. Este pestele important – sau contine o cantitate ridicata de mercur? Ai nevoie de carne pentru proteine – sau este un produs prea gras? Sau sunt ouale bune – sau au prea mult colesterol?

Aceste lucruri te fac sa renunti usor si sa cauti in geanta un baton de ciocolata? Dar nu faci acest lucru inca, mai intai citeste aceste informatii. Sunt multe modalitati prin care sa iti dai seama daca tu si bebelusul tau ingerati o cantitate de nutrienti de care aveti nevoie. Aici, expertii discuta topul celor mai indicate alimente din timpul sarcinii. Nu este nevoie sa iti placa sau sa mananci toate aceste alimente dar alege-le pe cele preferate pentru a oferi sarcinii o alimentatie echilibrata.

Ouale

Este surprinzator sa vezi ce obtii de la un singur ou si doar pentru 90 de calorii, spune Elisabeth Ward, medic nutritionist si autor al cartii "Expect the Best, Your Guide to Healthy Eating Before, During, and After Pregnancy".

In afara de cele 12 vitamine si minerale, ouale contin o cantitate importanta de proteine, esentiale in timpul sarcinii. Celulele fatului cresc intr-un mod exponential si fiecare celula este facuta din proteine, explica Ward. In plus, ca femeie insarcinata, ai nevoie de un aport mai mare de proteine pentru organismul tau.

Oualele contin o cantitate mare de compusi de saruri, care ajuta la dezvoltarea fatului si sanatatea creierului, in timp ce previn aparitia unor defecte ale embrionilor precursori ai sistemului nervos. Unele contin chiar acizi grasi Omega 3, importanti pentru dezvoltarea sistemului nervos si ocular. (Tipurile de oua care contin acizi grasi Omega 3 vor fi de baza in aceasta lista).

Sunt ouale o lovitura pentru colesterol? Nu neaparat, spune Ward. Se pare ca daca mananci grasimi saturate din alimente, atunci acest lucru va provoca mai mult rau nivelului colesterolului decat sa mananci colesterol direct din alimente. Si in timp ce ouale sunt bogate in colesterol, ele au de fapt o cantitate scazuta de grasimi saturate, avand aproximativ 1,5 grame per ou..

Femeile sanatoase cu un nivel normal de colesterol pot consuma unu sau doua oua pe zi ca parte dintr-o dieta echilibrata si scazuta in grasimi saturate.

Mai ai nevoie de convingeri? Ouale sunt ieftine, usoare, repede de gatit si complexe. Cand esti prea obosita sa gatesti o masa, cateva oua fierte sau facute omleta sunt o solutie perfecta.

Somonul

Nu numai ca somonul este un aliment cu un nivel crescut de proteine, insa este o sursa importanta de acizi grasi Omega 3. Si fata de pestele-spada, macrou, rechini, somonul are un nivel scazut de metilmercur, care este o componenta ce poate face rau sistemului nervos al fatului tau.

Retine ca atat pentru somon cat si pentru pestii care au un nivel scazut de mercur, precum cei din conservele de peste si cod, se recomanda o cantitate care sa nu depaseasca 200 de grame pe saptamana, pentru a evita ingestia unei cantitati mari de mercur.

Fasolea

Fasole albe, linte, fasole colorate, fasole marunte. Exista atat de multe posibilitati de unde sa alegi. Fasolele contin cea mai mare cantitatea de fibre si de proteine dintre toate legume.

Stii deja ca proteinele sunt importante in timpul sarcinii, dar nu realizezi inca ca fibrele ar putea deveni aliatul tau in aceasta perioada. In timpul sarcinii, tractul gastrointestinal se slabeste si acest lucru poate conduce la constipatie sau la hemoroizi. Fibrele pot preveni aparitia acestor probleme.

In plus, alimentele care contin fibre tind sa fie mult mai bogate in nutrienti. Acest lucru este intr-adevar valabil pentru fasole, intrucat contin o sursa importanta de fier, acid folic, calciu si zinc.

Cartofii dulci

Cartofii dulci iau culoarea portocalie de la carotenoizi, plante pigmentate care sunt acoperite cu vitamina A in corpul nostru.

Chiar daca consumul alimentelor bogate in vitamina A (gasita in surse de animale, carne, lapte si oua), poate fi daunator, carotenoizii sunt diferiti. Sunt convertiti in vitamina A atat cat este nevoie, astfel incat nu esti nevoita sa reduci consumul de fructe si legume bogate in vitamina A.

Cartofii dulci sunt, de asemenea, o sursa importanta de vitamina C, acid folic si fier. Si precum oualele, acestia sunt ieftini si destul de complexi. Gateste-i si pastreaza-i pentru o mica gustare pentru mai tarziu.

Popcornul si alte boabe de porumb

Da, ai citit corect. Popcornul este un graunte. Oamenii adora cand afla acest lucru!. Cerealele integrale sunt importante in timpul sarcinii, intucat sunt bogate in fibre si nutrienti, incluzand vitamina E, seleniu, fitonutrienti – compusi ai plantelor care protejeaza celulele.

Nu te opri insa la popcorn. Sunt o multime de alte cereale integrale, de la cereale de ovaz, paine integrala pana la paine cu seminte. Pufoasa, ambalata, quinoa este una din cele mai bune. Quinoa este un aliment bogat in nutrienti, in special proteine, realizand o masa delicioasa.

Nucile

Nu iti place pestele sau oualele, insa nu vrei sa pierzi cantitatea de acizi grasi Omega 3 necesari fatului pentru crestere? Incearca nucile. Nucile sunt una dintre cele importante surse de acizi grasi Omega 3, spune Geagan. O mana de nuci este o alegere potrivita pentru o mica gustare sau ca adaos in salate.

Iaurtul grecesc

Iaurtul grecesc are o cantitate dubla de proteine fata de iartul normal, facand din acesta unul din felurile preferate de mancare in timpul sarcinii. Si orice fel de iaurt este o sursa importanta de calciu, vital in timpul sarcinii. Daca nu consumi suficient calciu, resursele de calciu care le mai ai in organism se vor transfera la fat, epuizand calciul aflat in oase si dinti.

Legumele verzi si cu frunze

Spanac, varza, salata verde si alte leguminoase sunt o sursa importanta de vitamine, nutrienti, incluzand vitamina A, C,si K, precum si acid folic. Sunt o resursa importanta care ajuta la imbunatatirea vederii.

Carnea slaba

Carnea este o excelenta sursa de proteine de calitate. Cauta carnea slaba fara grasimi. In special, cand cumperi carne rosie uita-te la feliile cu 95-98% fara grasimi. Carnea de vita si de porc se numara printre tipurile de carne care in afara de faptul ca sunt bogate in proteine, contin si nutrienti esentiali.

Nu consuma carne semipreparata sau alimente gen fast-food, decat daca sunt suficient de gatite sau fierte indeajuns. Exista riscul de a prelua bacterii sau paraziti din alimente precum listeria monocytogenes sau salmonela si a le transmite bebelusului tau.

Legume si fructe

Consumul variat de fructe si legume, verzi, rosii, portocalii, violete, sau albe iti asigura tie si bebelusului tau o cantitate diversificata de nutrienti. Fiecare grup de culoare asigura diferite vitamine, minerale si antioxidanti.

Un alt avantaj legat de consumul de fructe si legume: In timpul ultimelor etape ale sarcinii, bebelusul gustaalimentele pe care tu le ingerezi prin intermediul lichidului amniotic. Astfel incat daca expui bebelusul unei varietati de fructe si legume cat timp se afla in pantecul tau, atunci vei creste sansele ca acesta sa recunoasca si sa accepte aceste arome mai tarziu.












                                                                                                                                                                   




Calculator

Zodii copii

Lista nume

Lista nume

forum