Sarcina pe saptamani

1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 32 33 34 35
36 37 38 39 40 41 42




Dezvoltarea limbajului

Dezvoltarea limbajului

Mama cu copilul

Limbajul la un copil in al 2-lea an de viata este o oglinda a celorlalte dezvoltari ale lui. Incep sa numeasca tot mai multe obiecte, dar adesea isi doresc ca tu sa intelegi ce vor de fapt si le este prea greu inca sa spuna.

Desi numarul de cuvinte pe care le stiu si le pot rosti in acest al 2-lea an de viata creste semnificativ, totusi se vor simti uneori frustrati pentru ca nu pot spune mai multe, sau atat de multe cate si-ar dori sau pentru ca tu nu intelegi ceea ce vrea sa iti spuna. Vorbiti foarte mult cu ei si repetati ce au spus in raspunsul vostru catre ei, descriind totodata lucrurile pe care le vedeti impreuna in termeni simpli, de exemplu "Da, uita-te la autobuzul acela mare!"

Daca la varsta de 15 luni copilul putea sa spuna circa 10 cuvinte, intre 18 luni si doi ani va ajunge la o medie de 100 de cuvinte sau chiar mai mult, iar intelegerea lor asupra cuvintelor respective va fi mult mai buna.

Pana la 18 luni de obicei copiii:

  • murmura tare si de obicei si pentru ei si pentru altii, ca si cum ar avea o conversatie
  • asculta cand vorbesti cu ei si inteleg cand li se spune “nu”
  • sunt capabili sa urmareasca unele instructiuni simple, cum ar fi “adu-ti pantofii”
  • sunt capabili sa identifice cateva obiecte familiare atunci cand acestea sunt numite (cum ar fi “arata-mi mingea”, sau “unde e lingura”)
  • folosesc 6 sau mai multe cuvinte corecte, care pot fi recunoscute de cei din jur

Ar putea fi o problema daca pana la varsta de 18 luni un copil:

  • nu murmura adesea
  • nu a inceput sa foloseasca unele cuvinte cu inteles
  • nu asculta cand altii vorbesc cu el

La doi ani copilul:

  • va putea sa iti spuna majoritatea lucrurilor pe care le vrea, de ex “afara”, “lapte”, “biscuite”, chiar daca uneori nu toate cuvintele vor fi pronuntate corect.
  • va forma propozitii mai lungi si mai clare, de la “mai mult”, la “vreau mai mult” si “eu vreau mai mult”.
  • isi imbunatateste abilitatea de a intelege limbajul, astfel incat isi poate aminti doua lucruri in acelasi timp, de exemplu "Ia mingea si adu-i-o lui tati ".
  • a inceput sa invete si cuvinte care sa exprime ceea ce simte (fericire, tristete, parere de rau) sau ceea ce spun cand se lovesc, in afara cuvintelor care ii ajuta sa spuna ceea ce vor
  • are suficienta abilitate a limbajului pentru a spune si altora ceea ce vrea el sa faca, de exemplu “du-te” sau “pleaca”.
  • se alatura atunci cand se canta cantecele familiare
  • murmura in timp ce se joaca, folosind si cateva cuvinte usor de recunoscut in tot acel murmur

Ar putea fi o problema daca pana la varsta de 2 ani un copil:

  • este in continuare foarte tacut atunci cand se joaca
  • nu raspunde atunci cand altii vorbesc cu el
  • nu poate sa arate catre obiecte atunci cand acestea ii sunt numite
  • foloseste semne, gesturi numai atunci cand vrea ceva



S-ar putea sa te intereseze si :

"Limbajul si asimilarea acestuia de catre copii"
"Etape de dezvoltare ale vorbitului pe luni"